Klasa IIIa miała okazję zagłębić się w fascynujący świat Juliana Tuwima dzięki lekturze „Rany Julek! O tym, jak Julian został poetą”. Ta niezwykła książka stała się inspiracją do wielu kreatywnych i edukacyjnych aktywności, które wzbogaciły wiedzę i rozwijały wyobraźnię uczniów.
Zwariowane pomysły Juliana
Podczas omawiania lektury dzieci miały możliwość odkrycia zwariowanych pomysłów młodego Juliana. Twórcza osobowość przyszłego poety pobudziła ich do działania i zachęciła do samodzielnego eksplorowania świata.
Eksperymenty i doświadczenia
Zainspirowani książką, uczniowie przeprowadzali proste doświadczenia i eksperymenty. Te aktywności nie tylko budziły ciekawość, ale także uczyły logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Dzieci mogły na własną rękę sprawdzić, jak fascynujące może być odkrywanie naukowych tajemnic.
Spotkanie z gadami
Kolejnym punktem programu było poznanie gadów występujących w Polsce. Klasa IIIa odkryła różnorodność tych niezwykłych stworzeń i, inspirując się nimi, stworzyła własne hybrydy gadów. Ta zabawa rozwijała kreatywność oraz pogłębiała wiedzę przyrodniczą uczniów.
Zielniki i zioła
Podobnie jak Julek z lektury, dzieci miały okazję poznać różne zioła. Każdy uczeń stworzył swój zielnik, co nie tylko rozwijało umiejętności manualne, ale także poszerzało wiedzę o roślinach i ich zastosowaniach.
Mapa myśli do lektury
Uczniowie wykonali również mapę myśli, która pomogła im usystematyzować wiedzę zdobytą podczas czytania książki. Dzięki temu narzędziu mogli lepiej zrozumieć poszczególne wątki i bohaterów.
Refleksje o Julianie Tuwimie
Na zakończenie zajęć dzieci zastanawiały się, czy są podobne do młodego Juliana Tuwima. Dyskusja ta pozwoliła na refleksję nad własnymi cechami charakteru i pasjami. Uczniowie zgodnie przyznali, że czas spędzony z lekturą był ekscytujący i pełen wrażeń.
Dzięki tej książce klasa IIIa nie tylko poszerzyła swoją wiedzę, ale także zainspirowała się do odkrywania świata w sposób pełen entuzjazmu i kreatywności.