Warsztaty dziennikarskie – Projekt „Kreujemy przyszłość w Jedynce” (grupa II)

Co sądzą o zajęciach projektowych członkowie grupy II ?

  1. Magda Cz. 

Na programowaniu dowiedziałam się jak zaprogramować robota i obliczyć obwód jakiejś figury.Ciekawe jest to, że w Scratchu zazwyczaj tylko bawimy się duszkami. Jednak w tym programie można obliczyć pole i obwód np. trójkąta. Na zajęciach programowaliśmy roboty, by mogły jeździć i skręcać. Na konstruowaniu składaliśmy roboty. Te roboty powstały z prestiżowej edycji klocków lego. Ta edycja nazywa się Mindstorms. Na zajęciach przyrodniczych robiliśmy doświadczenia i przygotowywaliśmy preparaty. Na zajęciach matematycznych rozwiązywaliśmy zadania i bawiliśmy się w sklepy. Graliśmy też w różne gry dydaktyczne. Na fizyce robiliśmy pomiary prędkości robota. Rozwiązywaliśmy dużo zadań fizycznych związanych z naszymi robotami. Na angielskim tłumaczyliśmy nazwy klocków z zestawu z języka angielskiego na język polski. Robiliśmy też inne różne zadania, które czasami były śmieszne. Na warsztatach dziennikarskich przeprowadziliśmy sondę uliczną na temat robotów i wywiady z rodzicami. Nagraliśmy też audycję radiową z robotem w roli głównej.

2. Kornelia

Zajęcia polegały na dowiadywaniu się nowych rzeczy, które mogłyby pomóc w kreowaniu naszej przyszłości.

Uważam, że zajęcia były zdecydowanie ciekawe. Spotkania były bardzo interesujące, prowadzący wręcz prześcigali się kolejno w przedstawianiu różnorodnych ciekawostek, eksperymentów oraz zadań do wykonania. Nauczyciele prowadzący projekt bardzo starali się ,by zajęcia nie były nudne, co przynosiło widoczne skutki. Ja osobiście uczestniczyłam w nich z wielką chęcią i z uśmiechem na twarzy.

Ciężko byłoby mi napisać o nich wszystkich w kilku zdaniach, więc stwierdziłam ,że opiszę je bardziej szczegółowo w poniższych podpunktach:

*programowanie, konstruowanie, fizyka -Owe zajęcia charakteryzowały się najbardziej tematyką skupioną wokół robotów. Dowiadywaliśmy się na nich różnych rzeczy o tych urządzeniach, zaczynając od ich konstruowania, później programowania, a na koniec obliczania prędkości ich poruszania się. Zajęcia z programowania były zdecydowanie najbardziej czasochłonne, przez co odbywały się najczęściej.

*język angielski -Dzięki tym lekcjom mieliśmy okazję doskonalić nasze umiejętności językowe, które bez wątpienia przydadzą nam się w przyszłości. Trenowaliśmy je głównie przy pomocy gier i zabaw, co było ciekawą odskocznią od nudnych podręczników lub typowych fiszek. Te zajęcia podobały mi się chyba najbardziej.

*przyrodnicze- Zajęcia te opierały się głównie na różnych eksperymentach i ciekawostkach o tematyce tego przedmiotu. Było to coś w stylu tzw. nauki przez zabawę, co również przypadło mi do gustu.

*matematyczne- Były to zajęcia, które chyba najbardziej zapadły mi w pamięć. Rozwiązywaliśmy na nich długą i trudną zagadkę, która miała na celu wykorzystanie naszych nabytych umiejętności matematycznych. Całe zajęcia przebiegły w miłej i luźnej atmosferze.

*zawodoznawcze -Owe te zajęcia pomogły mnie i moim koleżankom w głębszym poznaniu siebie oraz swoich preferencji zawodowych .Być może wykorzystam je kiedyś w przyszłości.

*dziennikarskie- Były to  zajęcia, na których uczyliśmy się pisać artykuły dziennikarskie i przeprowadzać wywiady. Zajęcia zdecydowanie przypadły mi do gustu, ponieważ uwielbiam pisać opowiadania i prace tego typu.

3. Ewelina

Na projekcie zajmowaliśmy się robotyką. Najbardziej zaciekawiły mnie warsztaty z dziennikarstwa. Robiłyśmy tam najwięcej rzeczy.

Na zajęciach z  programowania nauczyłyśmy się robić łatwą grę, trzeba było przejechać autem tor, który sam robiłyśmy, programowałyśmy roboty.

Na zajęciach z konstruowania składałyśmy roboty, które później na innych zajęciach musiałyśmy zaprogramować.

Na zajęciach przyrodniczych nauczyłyśmy się jak zbudowane jest oko, robiłyśmy doświadczenia, badałyśmy  sobie wzrok. Te zajęcia również mnie zaciekawiły, lecz nie tak bardzo jak dziennikarskie.

Na zajęciach z fizyki Pani objaśniała nam pojęcia związane z fizyką- prędkość, drogę i czas. Obliczałyśmy prędkość robota, który zbudowałyśmy i zaprogramowałyśmy same.

Na zajęciach z języka angielskiego robiłyśmy łamańce językowe, Pani puszczała nam piosenkę, a my musiałyśmy układać obrazki tak, jak słyszałyśmy dane słowo.

Na zajęciach z zawodoznawczych rozmawiałyśmy na temat zawodów, np. kim byśmy chciały zostać w przyszłości.

Na zajęciach z dziennikarstwa musiałyśmy przeprowadzić wywiad z rodzicem, przeprowadzić sondę uliczną oraz przynieść zdjęcia, emocje, wyjaśnić pojęcia z danego zajęcia.

Na tym projekcie można się dużo dowiedzieć.

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email