
Współczesna edukacja stawia na rozwój nie tylko intelektualny, ale także emocjonalny uczniów. Innowacyjna pedagogiczna zatytułowana „Terapia Sztuką”, zrealizowana jest w klasie III A, jest doskonałym przykładem, jak sztuka może być wykorzystywana do eksploracji emocji. W ramach tego zadania, uczniowie mieli okazję zgłębić takie emocje jak odwaga i strach, korzystając z narzędzi artystycznych oraz symboliki kolorów. Podczas zajęć dzieci koncentrowały się na dwóch głównych emocjach: odwadze i strachu. Były to kluczowe tematy, które pozwalały uczniom lepiej zrozumieć siebie oraz swoje reakcje na różne sytuacje. Odwaga została przedstawiona jako siła do przezwyciężania trudności, natomiast strach jako emocja, która jest naturalna, lecz możliwa do pokonania. W zadaniu wykorzystano dwa kontrastujące kolory: czarny i zielony.
- Czarny: reprezentował strach, niepewność i to, co nieznane. Często kojarzony jest z ciemnością i niebezpieczeństwem, co uczyniło go idealnym wyborem do ilustrowania lęków dzieci.
- Zielony: symbolizował odwagę, nadzieję i nowe początki. Jest kolorem natury, kojarzonym z harmonią i wzrostem, co pomagało uczniom wizualizować pokonywanie strachu i rozwijanie odwagi.
Kulminacyjnym punktem zajęć była praca plastyczna, w której każde dziecko stworzyło swoje „Drzewo Emocji”. Na drzewie tym uczniowie przedstawili pięć sytuacji, w których wykazali się odwagą, oraz trzy, w których pokonali strach.