Zajęcia plastyczne dla klasy trzeciej realizowane w ramach innowacji pedagogicznej „Terapia przez Sztukę” były wyjątkową okazją do zgłębienia emocji złości i spokoju. W trakcie tych zajęć uczniowie mieli możliwość poznania i wyrażania tych emocji poprzez sztukę, z wykorzystaniem kolorów białego i czerwonego oraz symboliką żywiołów powietrza i ognia. Kolor czerwony został przedstawiony jako symbol złości, kojarzony z żywiołem ognia – dynamicznym, pełnym energii i nieprzewidywalnym. Z kolei kolor biały symbolizował spokój, związany z żywiołem powietrza – lekkim, płynącym i uspokajającym. Podczas zajęć uczniowie mieli za zadanie stworzyć rzeźby z gliny, wyrażające emocję spokoju. Dzieci, ubrane na biało, co dodatkowo podkreślało temat zajęć, przystąpiły do pracy z materiałem, który wymagał od nich skupienia i delikatności. Tworzenie gładkich form i płynnych kształtów w glinie pozwoliło im na wyrażenie wewnętrznego spokoju.
Po zakończeniu pracy plastycznej, dzieci miały możliwość podzielenia się swoimi odczuciami i emocjami, które towarzyszyły im podczas tworzenia. Uczniowie zauważyli, że praca z gliną wymagała od nich cierpliwości i opanowania, co sprzyjało odczuwaniu spokoju. Niektóre dzieci wspomniały, że początkowo czuły niepewność, ale z czasem praca nad rzeźbą stała się dla nich relaksująca i satysfakcjonująca.