Warsztaty dziennikarskie – projekt „Kreujemy przyszłość w Jedynce” (grupa I)

Uczestnicy warsztatów podsumowali zajęcia w ramach projektu. Oto ich krótkie wypowiedzi:

  1. Oskar:

Robot mógłby mi pomóc w codziennym życiu, tzn. w sprzątaniu, praniu, gotowaniu, mógłby mi ugotować obiad i pomóc odrobić lekcje. Marzę właśnie o takim robocie, który mógłby zrobić za mnie te wszystkie czynności.

Myślę, że robot mógłby być nauczycielem, aczkolwiek musiałby być bardzo dobrze dopracowany, by umiejętnie potrafił opanować hałas, który często ma miejsce w szkole oraz musiałby dobrze prowadzić nauczanie.

Roboty w przyszłości będą mogły nas zastąpić w wielu czynnościach. Może być to niebezpieczne, ponieważ mogą stanowić zagrożenie dla rasy ludzkiej.

W ramach projektu „Kreujemy przyszłość w Jedynce” uczestniczyłem w projekcie unijnym tzw. robotyce. Zajęcia były różne i na każdych mogłem się czegoś nauczyć o robotach, ich zastosowaniu, działaniu i dowiedziałem się, jak się buduje takiego robota. Zajęcia odbywały się w salach szkolnych, czas szybko mijał, po chwili otrzymywaliśmy darmowy poczęstunek, którym był ciepły obiad. Na zajęciach dobrze się bawiłem, często się śmiałem i nie żałuję, że wziąłem w nich udział.

Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z projektu „Kreujemy przyszłość w Jedynce” i cieszę się, że wziąłem w nim udział. Na pewno nie była to strata czasu.

2. Mateusz W.:

Chciałbym, żeby robot pomógł mi w pracach domowych. Myślę, że roboty mogą stać się niebezpieczne dla ludzi, jeżeli będziemy rozwijać  sztuczną inteligencję, to roboty przejmą panowanie nad światem.

W ramach projektu unijnego „Kremujemy przyszłość w Jedynce” brałem udział w zajęciach z konstruowania, programowania, matematyki, fizyki, dziennikarstwa, angielskiego, biologii i zajęciach zawodoznawczych. Na zajęciach dowiedziałem się, jak się programuje. Podobało mi się „pranie brudnych aku” na matematyce. Jestem bardzo usatysfakcjonowany z chodzenia na zajęcia.

3. Mateusz O.:

Roboty mają wiele pozytywnych zastosowań, np. Irobot jest w stanie posprzątać za nas mieszkanie  i w ten sposób zaoszczędzamy czas i siły.

Nie we wszystkich dziedzinach roboty mogą zastąpić człowieka. Według mnie nauczyciel robot nie sprawdziłby się, bo czasami dzieci maja tak dziwne pytania, że komputer nie byłby w stanie odpowiedzieć.

Roboty zmieniają świat każdego dnia, ich głównym zastosowaniem jest oszczędność naszego cennego czasu i bezpieczeństwo.

„Kreujemy przyszłość w Jedynce” to projekt, który ma  na celu poszerzyć wiedzę uczniów. Bardzo podobały mi się te zajęcia. Najwięcej nauczyłem się na zajęciach z programowania. Wiem teraz, jak zaprogramować roboty tak, by były dla nas jak najbardziej użyteczne. Wszystkie zajęcia przebiegały bardzo szybko i płynnie. Wszyscy miło spędzaliśmy czas .

Moim zdaniem zajęcia były warte uwagi i poświecenia czasu.

4, Arek:

W ramach projektu „Kreujemy przyszłość w jedynce” brałem udział w różnych zajęciach:

  • programowanie
  • matematyka
  • fizyka
  • konstruowanie
  • dziennikarstwo
  • zajęcia przyrodnicze
  • zawodoznawstwo
  • angielski

Dowiedziałem się wielu interesujących rzeczy. Poznałem nowe słownictwo, które może mi się przydać w dorosłym życiu. Nauczyłem się również programowania i konstruowania robotów.

Zajęcia przebiegały w bardzo płynny sposób. Widać było uśmiech i radość uczestników projektu.

Podsumowując, jestem bardzo usatysfakcjonowany z przebiegu wszystkich zajęć. Najwięcej nauczyłem się na zajęciach z programowania i języku angielskim. Uważam, że warto było poświęcić ten czas na doskonalenie swoich umiejętności.

5. Karolina

Robot mógłby mi pomóc w codziennych czynnościach np.: w gotowaniu lub sprzątaniu. Mój robot na       pewno byłby inteligentny i potrafiłby wiele zrobić. Według mnie roboty mogłyby stanowić niebezpieczeństwo, ponieważ gdy będą zbyt inteligentne, mogą starać się przejąć kontrolę nad światem. Człowiek na pewno zostanie zastąpiony w pracy fizycznej przez roboty i ludzie nie będą musieli ciężko pracować.

Brałam udział w projekcie “Kreujemy przyszłość w Jedynce”. Był bardzo ciekawy i było tam wiele to robienia. Najciekawszymi zajęciami były zajęcia z języka angielskiego. Nauczyłam się na nich nowych słówek i wyrażeń. Mogliśmy  rozmawiać między sobą po angielsku i lepiej się poznać. Drugimi ciekawymi zajęciami były zajęcia przyrodnicze. Graliśmy na nich w Kahoota i w inne gry, świetnie się przy tym bawiąc. Czas na projekcie szybko mijał i nie nudziło się nam tam.

Podsumowując projekt był ciekawy i nauczył mnie wielu nowych rzeczy.

 

Print Friendly, PDF & Email